Pages

Sunday, October 31, 2010

Wednesday, October 27, 2010

2 papers d0ne!






Alhamdulillah... yeay!!! 4 m0re t0 g0! ~,^

smangatttt!!!

Monday, October 25, 2010

1 paper d0ne!




Alhamdulillah.. 1 paper d0ne! 5 m0re t0 go... smangatttttttt!!! ~,^

Lets be nerdy LyNn...lol~




Sunday, October 24, 2010

mana satu pilihan hati...

 Salam...

Saya ada terbaca 1 artikel dari FB dan saya rasa ianya amatlah bermanfaat dan blh dijadikan ikhtibar utk kita smua.. bg saya its juz perfect! bacalah sbg panduan utk pilihan hati & menghargai jasa ibu kita selama ini..~,^


=====================================================================



Pada suatu hari, Saya bertanya kepada emak, "Mana satu pilihan hati, orang yang sayangkan kita atau yang kita sayang? "
Mak jawab, "dua-dua bukan.." Saya tercengang..
Mak mengukir senyuman.

"Pilihan hati mak adalah yang sayangkan kita kerana Allah.." Saya menarik nafas dalam-dalam.
"Macam mana nak tau orang tu sayang kita kerana apa?" Mak diam sekejap berfikir dan kemudian tersenyum.

Rasanya mak dapat menduga apa yang sedang bermain dalam hati anak perempuannya. Mana mungkin saya mampu menyorokkan rahsia hati dari mak sedangkan sekilas saya pun mak mampu membacanya.
"Yang paling tahu hanya Allah.." mak merenung dalam-dalam wajah anaknya.
"Kerana hanya Allah mampu membaca hati hambaNya.. " mak menyusun ayat-ayatnya.
"Dan keikhlasan kerana Allah itu akan terserlah keberkatannya tanpa perlu sengaja ditonjolkan oleh seseorang tu.."

Saya memintas, "Tak faham.."

Mak menyambung "Cinta di dalam jalan Allah.. Bertemu kerana sama-sama mencari redha Allah.." Mak menyambung lagi,
"begini, setiap insan yang bergelar manusia telah Allah ciptakan berpasang-pasangan. Rasa ingin dikasihi antara seorang suami dan isteri suatu fitrah. Automatik boleh ada daya tarikan magnet tu.."



Wajah saya merah, sedikit cemas jika mak dapat mengesan gelora jiwa muda ini.. Mak menyambung "Setiap manusia telah Allah tetapkan rezeki,jodoh dan maut sejak azali lagi..

Persoalannya ialah.. Siapakah jodohnya itu?" mak berhenti seketika.
Saya tunduk malu, cuba menyorokkan rasa panas di pipi.
Emak buat-buat tidak nampak.

Secret Admire

"Kakak, mak dulu masa remaja ada secret admire.. Rajin betul dia hantar surat ..Masa tu mak dah tahu yang bercinta sebelum kahwin ni tak halal..Dan masa tu mak tekad tak mahu layan sebab mak takut arwah tokwan kena seksa dalam kubur.. Mak sedar mak anak yatim, anak orang miskin, adik beradik ramai.. Mak nak belajar sungguh-sungguh. .
Lama budak tu tunggu mak..Akhirnya mak bagi kata putus, mak hanya akan membalas cinta dia jika dia sah suami mak..
Dan dia memang bukan jodoh mak, maka tak pernah dia menerima balasan cinta tu." Mak merenung jauh.

Saya merapatkan badan kepada emak, semakin berminat dengan kisah lama mak..

"Mak memang tak ada perasaan langsung pada dia ke?" saya menyoal sambil memandang tajam wajah mak. Emak ketawa kecil.
"Walaupun mungkin ada, mak tak pernah bagi peluang pada diri mak untuk mengisytiharkan perasaan tu..

Mak takut pada Allah.
Mak bukan seperti rakan sebaya mak yang lain..

"Mak, seperti kakak.." mak memandang saya sambil memegang pipi dan dagu saya.
Kemudian tangannya mengusap rambut di kepala saya.

"Mak anak ustaz ustazah.. Tapi zaman tu ustaz ustazah nya masih berkebaya pendek dan ketat. Tok wan mak kiyai. Mungkin berkat doa keturunan sebelum ni yang soleh-soleh, hati mak tertarik sangat pada agama walaupun tiada sesiapa yang mendorong.. Bila di sekolah, mak pelajar pertama yang bertudung.. Mak membawa imej agama. Kawan-kawan dan cikgu-cikgu panggil mak dengan gelaran mak Aji.. Sebab zaman tu hujung 70an dan awal 80an tak ramai lagi yang bertudung betul menutup auratnya..Zaman tudung nipis dan nampak jambul. Kemudian kawan-kawan mak sikit-sikit ikut bertudung.

Akhirnya kami semua dipanggil di perhimpunan. Kami dimarah guru besar kerana bertudung sedangkan ustazah kami bertudung tapi nampak jambulnya.."

emak melemparkan pandangan ke lantai. "Selepas tu ustazah jumpa kami secara persendirian. Ustazah kata dia tak mampu nak pakai seperti kami. Dia suruh kami teruskan.." sambung emak.



Ada getar di hujung suara emak. Kisah silam perjuangan emak di sekolah dahulu sikit-sikit emak ceritakan pada saya. Itulah juga salah satu inspirasi kepada saya untuk bangkit semula setiap kali terjatuh ketika berjuang di sekolah dulu.

"Mungkin kerana personaliti mak, mak menjadi tempat rujukan kawan-kawan mak.. Jadi, bila mak nak ambil sesuatu tindakan, mak kena fikir betul-betul sama ada tindakan mak tu akan menyebabkan Allah marah atau tidak. Mak ayah berdosa tak? Dan maruah pembawa agama terjejas tak? Kalau mak membalas cinta si lelaki tadi, bermakna mak sedang menconteng arang di muka-muka pembawa-pembawa agama. Orang akan pandang serong terhadap orang yang bertudung sedangkan kesilapan tu hanya seorang dua yang buat. Besar fitnah akan timbul apabila orang-orang agama mengambil ringan batas syariat duhai anak.." mak menelan air liurnya. Saya diam. Fikiran saya sedang cuba memahami maksud mak saya.

Adakah ia suatu diskriminasi?

"Kakak.. Jatuh cinta perkara biasa. Apabila kita jatuh cinta pada seseorang, itu tandanya ada sesuatu keistimewaan pada seseorang tu.
Apatah lagi orang yang kita jatuh cinta tu di atas jalan dakwah ni..Tetapi kita kena ingat.. Kita tak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling cinta mencintai.. Bercouple mungkin.. Tetapi bukan berkahwin... Kerana kita berkahwin dengan jodoh kita, jodoh yang Allah dah tetapkan sejak azali.. Dan tak mustahil orang yang kita paling benci itulah jodoh kita yang kita akan dikahwinkan dengannya.."



Tiba-tiba air mata saya mengalir. Argh! Ego saya kalah bila mendengar hujah emak. Emak meneruskan,

"Allah itu Maha Adil.. Dia tak pernah menzalimi hambaNya..Sesungguh nya, yang selalu menzalimi hambaNya ialah diri hamba tu sendiri.. Sebabnya hamba tu degil. Dia mahukan yang bukan haknya, yang bukan milik dia.

Mencintai seseorang tidak semestinya memilikinya.

Dalam Islam, kita dah diajar untuk saling mencintai antara satu sama lain seperti diri sendiri.. Jadi apabila kita mencintai saudara perempuan, kita bebas peluk dia. Tetapi bila dengan lelaki, kita ada batas-batasnya.

Orang kafir kata batas-batas ini suatu diskriminasi, tetapi sebenarnya batas-batas syariat itulah yang memelihara kehormatan seorang lelaki dan seorang perempuan. Cuba kakak renungkan, kita mengenali seorang insan yang amat baik, sempurna agamanya dan rajin. Lalu kita jatuh hati padanya. Ditakdirkan jodohnya dengan insan lain, kita pula dengan yang lain..

Tetapi itu tidak bermakna ukhwah antara kita dan dia terputus.. Kita dan dia sama-sama mencari redha Allah.. Kita dan dia masih boleh sama-sama bekerjasama untuk mencari redha Allah.. Perbezaannya, dia halal untuk isterinya sedangkan untuk kita, dia tetap lelaki ajnabi seperti yang awalnya." emak berhenti seketika.. Bukan luar biasa...

Tentu kering tekak emak menerangkan kepada saya persoalan hati ini.

"Kakak.. jadi di sini mak nak kakak faham, jatuh cinta bukan perkara luar biasa..Dan berkahwin pun bukan suatu jaminan untuk tak jatuh cinta pada lelaki lain.. Kerana itulah ramai isteri yang curang, suami yang curang..

Ada orang tukar pasangan macam tukar baju. Apa yang penting ialah kita kena perjelaskan pada diri kita supaya setiap kali kita jatuh cinta, jatuh cinta itu kerana kita jatuh cinta kepada Pencipta dia. Kita bagi tau pada diri kita berulang kali yang kita mencintai Allah, kerana itu kita mencintai si dia. Letakkan Allah sebagai sempadan hati kita, segala perkara yang kita cintai dan sayangi termasuk mak abah adalah kerana mencintai Allah.. Dan apabila kita membenci seseorang atau sesuatu, beri tahu pada diri sendiri berulangkali yang kita benci sekian-sekian hal kerana Allah semata-mata. ."

"Kakak.. Hati kita ni walaupun dalam dada kita sendiri, ia tetap bukan milik kita. Kita tak mampu untuk mengawalnya. . Hanya Allah yang boleh memegangnya. . Sebab tu kita kena dekatkan diri dengan Allah.. Sebab kita nak dia pegang kukuh-kukuh hati kita. Bila dia pelihara dan masuk dalam hati kita, itulah nikmat lazatnnya bercinta. Masa tu biarpun satu dunia menyakiti kita, kita tak rasa sakit sebab kita asyik dengan nikmat bercinta dengan Allah..Bercinta dengan Allah sangat berbeza dari bercinta dengan manusia. Kerana tentulah pegalaman bercinta dengan lelaki kaya,rupawan, sempurna dan bijaksana tak sama rasanya bercinta dengan lelaki miskin, hodoh,cacat dan dungu.. Betapa nikmatnya cinta Allah, hanya mereka yang pernah merasai sahaja yang mampu mengerti. "

Redha

"Kakak.. Walau siapapun jodoh yang Allah hantarkan untuk kakak, terimalah dengan hati yang redha.. Tak mustahil dia adalah orang yang kita benci. Kalau yang kakak sayang, tak jadi hal lah.. Tapi kalau dapat yang kakak tak nak, lantaran kelemahan yang ada pada dia, ingatlah bahawa dalam diri setiap insan telah Allah ciptakan dengan kelebihan masing-masing. Dan mungkin kakak ada kekuatan yang dapat mengubah si lelaki tadi supaya hidup dia bermakna dan mungkin kakak sahaja yang mampu mencungkil kelebihan yang ada pada dia.. Mungkin juga si lelaki ini ada sesuatu kelebihan yang kakak sangat-sangat perlukan yang satu dunia tak mampu bagi pada kakak..

Alangkah bertuahnya kakak kalau kakak mengerti setiap pemberian Allah dan belajar untuk bersyukur.. "

Sekali lagi berjuraian air mata saya turun. Terasa lemah lutut hendak berdiri. Emak menarik tubuh saya dan memeluk erat. Pelukan emak sangat-sangat kuat.



"Emak dah didik anak emak dari belum lahir untuk mencintai Allah.. Sekarang emak serahkan anak emak yang mak sayang sangat ni pada Allah untuk Dia pelihara.."

Emak mengakhiri kata-katanya dengan suara sebak dan air mata yang mengalir ke bahu saya....

=================================

Kasih ibu..tak ada pengakhiran..xseperti cinta sesama manusia..kita tak tahu bila hati kita akn dipalingkan walaupun kita berusaha untuk setia..

tak ada ibu yang mahu anaknya menconteng arang di mukanya..tak ada ibu yang percaya anak y dididiknya tidak mengikuti didikannya..melainkan kalau ia telah terbukti..

lembutnya hati ibu,sedia memaafkan diri walaupun anak telah buncit dikerjakan orang,walaupun anaknya sudah ternoda dek sentuhan lelaki,walaupun anaknya telah merosakkan anak dara orang lain...

lembutnya hati ibu,lebih rela menyalahkan diri sendiri walaupun ia bukan salah ibu mengandung...=(

IBU...
EMAK..
MAMA..
UMMI...
MUMMY...
MUM..
 
semuanya 1 dalam seribu..tiada pengganti dan tiada y terbaik selainnya..



Wahai muslim n muslimah budiman...
bayangkanlah wajah ibumu..
bila kamu dilanda gelora cinta..
bila kamu ingin masuk ke pelukan pasanganmu..
bila kamu ingin berbicara melebihi batasan bersama pasanganmu..
bila kamu ingin membalas semula cinta dr insan y xhalal bgmu..
bila kamu terfikir utk melakukan dosa...
bila hatimu berdebar atas perbuatanmu...
bila kamu sudah melupakan ibumu akibat hebatnya panahan cinta itu.....
bila2 masa sahaja...

agar kamu tahu...
kepercayaan yang dipatri oleh ibumu terhadapmu...
tak mungkin akan dimiliki lg andai engkau cairkan...

agar kamu tahu...
apabila ibumu terluka...
tercatat sudah namamu sbg anak derhaka...

agar kamu tahu...
bahawa dialah insan yang melahirkn n mmbesarkanmu..
dgn titis susunya..
dgn sedaya upayanya..
dgn 1 juta pngorbanan y xmungkin kau balas....

PELIHARA DIRIMU.....(Y_Y)


sumber: Amirul Mukminin

||tdak plu mminta izin jika ingin b'kongsi b'sama shabat2 anda..(^^,)||

Friday, October 22, 2010

FINAL EXAM ScheduLe!


 Yeayyyyyyy!!!! Last exam f0r degree! XD

Btw, utk kwn2 UiTM yg lain.. I wish u gudluck and d0 ur best okay! ~,^
wish me luck t0o!!! ;)

Solat jgn tinggal(psanan utk diri sendiri juge), doa byk2 ye...=)
D0nt pLay2!!! (sye p0n..=p)

Sm0ge kejayaan dan kebahgiaan sering mengiringi kalian... ^,^
 Aminnn~

me worry???



Hmmm.. ya..absolutely I am..

why??? huh~ juz 2 days left for final exam AND the huge worry is that my practical training.. I d0nt knoe, mybe me t0o ch0osy.. I d0nt want t0 apply in KL area while KL area g0t many chance actually..huhhhh~

????????????????????????????????????????????????????????????????????
blurrrrrrrrppppppp blurrrrrpppppppppp blurrrppppppppppppppppppppppp~

Thursday, October 21, 2010

Standard Chartered.... Again???

 
 
Salam..

20.10.10... what such a beautiful date... but, aishhhhhh.. I've to go to the Standard Chartered AGAIN??? Hurmmm..but now, juz 3 0f us, Eada, Abby N me myself... 

Hurmmm...wondering y they devided us wif my other friends (hasnul,faiz,zuri,fira, jen n elin).. they have to go for interview on 19.10.10.. N, dorg ni tak kene intviu pon.. dorg kene brief n diberitahu siape manager dorg... lg 1 yg bagusnya... drg CONFIRM dpt practical kat SC ni.. juz, its up to them either they want that offer or not.. they will be udergo their practical training under Sales n Marketing Department..

awal- awal lg Zuri n Fira da tarik diri..maybe bcuz of selling credit card n their manager typical Chinese named Kenji... hurmm~ k.rini ckp Kenji ni workaholic! buat keje btoi2 sungguh2 la..

ok, tu pasal dorg..mcm mane ngan kami be3 ni??? hurmm...Fira ade ckp, maybe korg(kami be3 la) dapat lain department ni...cuz??? when fira ask k.Rini, k.Rini like hiding something la..hurmmm~ jadiknye, kami be3 mmg igt kami pon dpt mcm dorg cuz pihak SC tak ckp pape pon..

surprisingly,  huhhhh! suddenly ade sorg india perempuan dtg kat ktorg mase ktorg tgh tgu kat SC.. then, she directly ask us, "who want to be interview first???" 3 of us look at each other... inside my heart says: "jgn cakap kene interview..I do not prepare for any interview N is it one by one???? oh G0sh!!! I'm g0in to die" Then, while we looking at each other she interfere " I'm not goin to eat u la"... huh! Abby suda geleng kapla, Eada p0n suda geleng kapla.. Me??? huh!! is it I've to be the 1st interviewee??? ya, abs0lutely.. U have to LYNN.. aihhhh~

confidently I'm goin to enter the interview r0om.. g0shhh!!! Seriously, the only word I can say is SUX! huhhh~ I'm gonna die..u know what??? this is like u trying to kill ur self as u wanna go for war but u didnt bring any weapons!!! tidakkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!

she asked me, what is price solution??? oh g0sh!!! definetely, I dont knoe madam.. but, I didnt say I dont knoe...I've tried to swing the question..LOL~ then, ak kene stepek ngan dy.. "how come u go for inteview when u did not searching 1st about the company???"  huhhh! speechless... I juz can throw my smile at her..aiyakkkk~

speaking mmg da broken...tunggang langgang la... almaklumla mmg tak ready kan..sedangkan klu ready pon bole tunggang langgang...uisshhhh~ terrible! at last, mcm biase la interviewer akan tnye " any question u wannt to ask me?" ak p0n gatai...g tnye benda yg bukan2.. yela.. lecturer ckp jgn senyap..atleast tnye jugak... aishhh~ ak telah mengeluarkan 1 statement yg dy tak stuju..then, ak argue dy... waaaaaa! omma oppa... I didnt mean to throw out the statement la... sbnanye ak nak ckp bnde laen, tp setelah d "english" kan... maksudnye pon tlah bertukar menjadi lain... -.-" 

mase dy mcm da nek sore kat ak tuh...ak pon senyappp... dy abes je kuakan smua statement dy ak p0n ckp.. " I'm sorry mam" aishhhH~ mane pnah kan org wat cam gini kat interviewer..isk3.. so bad so sad LYNN! madam to pon ckp "its okay bcuz u r applying for internship" -.-" trok trok trokkkkk nyerrrrrr!!!

pape pon, lesson for today:
- do some research 1st b4 u r going for interview
- klu takde bnde nak ckp jgn ckp..nnt sala cakap kene stepekkk!
- dont ever argue wif interviewer....aishhh~
- lastly, klu nak tnye soklan pon tnye bile sye bole tahu sye dapat ke tak this job... tuje.. jgn lebey2..

Sekian, padan muke saye...=(

Eh, lupe plak..nk tambah cket lg...(byk pon takpe Lynn, blog ko..=p) tym I interview tu, dy tak ckp pon scope ape kejenye..tp tym eada n abby interviu tu dy de ckp dy perlukan org tok HR Department..so, klu la kami dpat..situlah kami akan dtempatkan..n d probability keje kami adelah membuat Power Point... tu p0n klu I dapat..tp klu I tak dpt p0n takpe, harap2 dorg be2 ni dapat.. Aminnnn.. 

In conclusion, btola la tu ckp Fira kami msti len department pnye..rugi I tak denga ckp dy U..aishh~ takpela..let bygone be byg0ne.. hurmm.. dorg yg dtg intviu 19.10 kate tak aci kitorg tak kene wat sales.. aishhh~ In my view, korg lg bernaseb baek cuz CONFIRM korg dapat even bahgian sales pon..yg kami be3 ni ATAS PAGAR... aiyaaaa~ tak pela.. I pasrah.. pecaya pd takdir... klu ade rezki tak kmane... ;) rezki d tgn ALLAH, bkn d tgn manusia... XD

Aquaria KLCC~




Salam..

15.10.10.. I went to KLCC.. sebabnye adelah kerana trip ni katenye 20 carry mark utk subjek risk.. so, kami pon kenalah pegi en.. BESTTTTTTTTT!!!!!!!! rase nk dtg lagi cuz tak puas la sbnanye...aishhh~

mcm biase jugak lagi.. sye lampirkan gmb utk tontonan umum... XD

ini adalah gmb kami d dlm bas otw ke KLCC..

ini adalah gmb sesampainya kami di KLCC~

ini adalah kami sdg bergambar...xD

Ini adalah gmb kami sedang menonton ikan.. o.0

ini adalah ikan pirana...aummm~

ini adalah gmb dimana diver sdg memberi makanan kpd ikan2 dan penyu..~,^

Sekian, Terima Kasih...~,^

Pizza Hut tym~




Salam..

hurmm...smalamnye I da g dinner kat SACC..then for t0day (12.10.10), s0meone nk blanje mkn kat Pizza Hut.. Who??? jeng jeng jeng.... she is a lecturer.. Pn.Herwina.. Thank u s0 much puan! ~,^

knape ye dy blanje??? dy ckp dy nk blanje sbg tande terima kaseh kpd kami (SMF) yg telah menjalankan aktiviti Anugerah Dekan.. dy kate thanks tlg dy da last2 minit tu..

I like her..anak da 3..tp still maintain u.. mukenye mcm Farah  breep breep..lg cun dari kami2 yg anak dara n..aishhhh~ mmg vogue mama la puan.. terBAEKKK! ~,^

as usual, i'll put some pics to sh0w ols:


org yg terlibat..hee~ byknye mkn korg nih...;p'

yummy3!!! berebot plax...huu~

dr kiri blkang zul,nizam,amar.. depan, ain,yana2, pn.herwina, lynn n effa... xD

tu dy pn.herwina n anaknye...cumelllll sgt! ~,^

Pra Graduan Night (PGN)~



Salam..

10 days ago (11.10.10)..dinner PGN kat SACC Shah Alam.. Hurm.. tempat agak ade "class" la org kate.. beat 0n beast.. mkanan??? cdap pon  cdap la.. knape ary ni br wat entry??? heee~ so lazy n bz.. THEME: Impersonator.. some of them follow d theme n some refuse..ehee~ biase la, dtg nk mkn je...;p'

here, I've attached s0me pics:


pose dlu br mkn...=p

phewwiiitttt! cun2 dorg mlm nih...

BFF!

OMG!!! I saw Justin Bieber there..ehee~

Guess who?? Edward Cullen..oh g0sh! I luv him.. ^,^ (I mean REAL Edward Cullen, not d clone 1..=p)


my classmate..smue mate suda bersinar..hee~

Sunday, October 10, 2010

Last m0dul t0 be remember~~~ XD 10.10.10...~,^



SALAM...

hye...hye..hyee.... ya...ya...ya... At first i've heard bout this m0dul 0h mennn! plez la.. I wanna g0 t0 camer0nnnnnn!!!!! Actually, my clazmates n I supp0sed t0 g0 to Camer0n f0r OPKIM..(I've already menti0ned in my entry before).. Supp0se 0ct 8-10.. Unfortunately, aiyaaa... I d0nt kn0e what happen t0 the Uitm..Everything was canceled...=( frankly, exasperate t0o much! Seems like uitm had s0me pr0blems in their management…aisshh~

ya, juz imagine..I was very excited t0 g0 there wif all my clazmate n we were planned f0r the activities that we supp0se t0 d0 there.. “AJKs” were assigned and s0me sort of activities were planned… but then, at the end…0whhh~ very disappointed me as well as my clazmet… s0oo baddd s0oo00oo saaddddddd~~~~ -.- “
ok…ok… let bygone be bygone.. juz thr0w away d feelings yepp.. urmmm.. ok, finally.. after all of th0se bla..bla..bla..was canceled, uitm trying t0 arrange this m0dul as it is supp0se t0 be d0ne juz like past sems… s0, here I g0.. 10.10.10.. nice date, nice Sunday t0 attend this m0dul…=p hee~ (cyesly, act I d0nt want t0 g0 f0r this m0dul cuz I’m so frust cant g0 t0 cameron..hee~)

jeng..jeng…jeng… ya, unexpected expectation… I’m fall in luv wif this m0dul..0hoh0~ y la? Aiyaa…bcoz.. my clzmates.. they are very d very d very d very sp0rting la..(slamber badak jek dowg nih  + gilerr2..=p) all of th0se activities that “abg fesi” given actually quite b0ring.. but then, hurmmm..my clazmates jz ign0ring d “abg fesi” la.. “abg fesi” give instruction A(for example) and my clamate did Z…ahahah~ p0or “abg fesi” cz g0t us t0 handle up.. here i leave s0me pics....








“Abg fesi” said: actually, we r not reach d objectives…=p aiyaya~ p0or abg fesi.. I knew my clazmet intentionally t0 do it la..(even me I guess..but..tak sampai aty..ngee~) aishhh..so notty la them..
Hurmm…I l0ve this m0ment and I knoe I will miss this m0ment s0on..=’( this is my last sem..hurmmm… myb last time f0r being a student.. I d0nt knoe what will happen later.. Let time determine it.. what I knoe, I WILL ALWAYS MISS U OLLS GUYS!!!! =’) d0 n0t forget our mem0ries t0gether…~~~ f0reverrr…

Even, as I said bef0re.. I’m hurt..but… u r still my friend.. g0od n0r bad.. even kene buli tadik in claz..ade ke patot baling2 ketas kat ak en..isk3.. who did it??? Of coz la dak2 laki nih…tadew org len daa.. rmi2 plak tuh buli ak s0rg..unfair gler… yg plg jaat, lilit ak ngan ular ciptaan grup Hanna en(cam knal jek sape..lalala~)..takpe2.. naseb da las sem..ak pasrah je.. yela..pasni tak rase da kn..hmmm…

Overall, I luv this kind of m0dul as well as u olls! Isk..iskk..iskkk… mcm cdey..hmm.. d0nt ever f0rget BM 229 5C okeyh! Luv f0reverrrr!!!! ~,^


C.I.N.T.A



simple words..

C- Cinta
I- Ikut
N - Nabi
T - Taat
A - Allah

thats all..~,^
Yakinlah dgn Allah..


Saturday, October 9, 2010

the last week~~~



SALAM...

Hmmm... maybe my entry f0r t0day quite sad la.. Its suddenly happen.. ya, maybe because 0f this is my last sem wif all my friends in Uitm shah alam..hurmmm..

1 week left f0r studying t0gether, laughing t0gether, bullying each other, teasing others etc. Aishhhhhhh~ cdeynye...even s0metimes(maybe always i think) my heart quite hurt with s0me acti0ns that they did but...hmmm... will always miss their smile, laugh, attitude(even sgat2 sakit aty)...=(

sedar tak sedar, da 1 tahun setengah kat uitm s.alam ni... a lot of things i've learned in uitm.. even s0metimes hard t0 accept the reality but thats what we have t0 learn n give us s0me experience t0 futher life s0on...

dr segi belajar..mmg sgt mencabar bg ak bcuz of my responsible t0 the fac..s0metimes, my f0cus m0re t0 the fac rather than my study..itu mmg ak akui..blaja tah kmane2.. hurmm..

dr segi lecturer.. yg sgt mencabar i guess f0r this sem.. ade yg garang, ade yg baik.. yg pasti mestila yg garang tu cabarannye..we have t0 get updated always.. know current issue, general kn0wledge etc.. blaja nye baru bpe chap tp da tgal 1 week je nih..hmmm..

dr segi kwn2...yg baik-baik..k0rg mmg baik..thanks byk2.. u r always in my heart.. hurmmm..yg jahat2 suke buli ak, kcu ak..ak mmg sakit aty..tp, pape p0n ak da maafkan smua.. sbb??? k0rg tetap kwn ak wpun korg jahat..hurmmm~~~

nak cte pjg2 lg kang tertumpah plak air mate, air id0ng, air liur n what so ever.. I h0pe our frienship will never end!!! friend 4 everrr... Luv u all! ~,^

Hargai lah 1 week kite yg tgal n an0ther week f0r revision dgn sebaik2 nya... Lepas ni tah jumpe entah tidak.. entah ade lagi entah tidak.. Pape p0n, deep in my heart says s0rry f0r any things, acti0ns,w0rds that which might me hurt s0me / all 0f u...s0rry for evrything...



Tuesday, October 5, 2010

sye sgt busy!



salam..

hmm..mmg tak sangke la... patotnye da last2 nak final exam ni tgal wat rujukan je kn...
tp bnde ni tak tjadi kat ak..aihhhh~

agenda for this week : 

isnin - membuat proposal untuk risk management..
selase - test ISB 655 n ICM..
rabu - SM quiz or test or asgment kot..cz dy soh bace chap 5 ritu..
kames - test qawaid n anta asgment Advanced fiqh
jumaat, sabtu dan ahad - sye akan berade d pahang untuk OPKIM...~,^

And other things that im pretty sure for the next week:

- test Risk
- trip Risk
- something bout SM..

Hurm...then the week after next week revision week....wargghhhhhhhhh!!! takot + takot + takot +takot = Tak0ttttttt sangatttttttttt!!! aiyakkk.... 

kwn2, Doakan smoge sye berjaye melalui ary2 sye ini dengan baek skali... wish me could hndling all these  matter wisely...

Senyummmmmmmmmmmm~~~~ ;D