Pages

Saturday, June 1, 2019

Review KFRY IOI City Mall & OU Damansara (Korean Food)

Assalamualaikum and hi!

Okay hari ni aku nak review pasal makanan Korea yang sampai ke hari ni aku nak pi je dia punya beraturrrr...alahai give up dibuatnya :') That means the foods are good enough or they do not open more branch.lol

So, aku dah pergi DUA(2) cawangan dia. Satu dekat IOI City Mall,Putrajaya dan lagi satu dekat OU (One Utama). Aku start with IOI City Mall dulu. IOI City Mall ni bagusnya sebab dia agak sistematik sebab kau tak payah la beratur lama dekat situ. Kfry buat sistem ambil nombor. So, bila dah ambil nombor tu kalau kau rasa nombor kau tu jauh lagi, kau boleh lah pergi shopping dulu ke cuci mata ke or buat jelah apa-apa yg patut.

So, macam agak-agak nombor kau dah nak sampai tu kau standby jelah kat depan pintu tu. Lepas tu bolehlah memulakan meng'order' makanan yg korang nak. Apa yang aku boleh cakap, aku lebih suka makan side dish dia dari ayam kfry dia..HAHA

Next, aku pergi kfry dekat OU tu sbb cannot imagine and cannot tahan dengan Q yg almost 2 jam dekat IOI hari tu.LOL. Apa yg aku boleh cakap, OU much better sbb masa menunggu dia kasi kau minuman ringan.. and then aku rasa OU ni org tak berapa ramai macam g IOI tu. Maybe kawasan yg agak padat area OU. OU pun ada gak numbering system. Aku ingatkan takda mulanya tapi okay je. Cuma aku pernah dengar yg kat KLCC tu takda sistem numbering ni but not sure as at to date lah.


Tadaa! Ayam KOREA yg digilai ramai
Ayam dia ada 3 jenis. Original, Spicy and Honey Mustard.
Okay, FYI ayam dia yg spicy tu memang spicy bukan acah-acah tau 😂 Dan bukan juga yg pedas sgt mengalahkan samyang sampai nangis-nangis tu, dia just meleleh air hidung lah. So, klu mkn dengan cheese dia tu agak balance lah kan sbb cheese tu cover spicy dia tu. Next, honey mustard. Haaa, yg honey mustard ni memang TERBAIKKK! Aku lebih suka honey mustard sbb aku tak rasa suffer sangat makan dia. Kalau spicy tu aku makan bertiga masing2 dok pass ayam tu suruh perabeskan HAHA..tapi bila makan honey mustard ni dengan tenang aku habiskan..acehhh😝 Next, original ni aku tak pernah try sbb aku takut rasa dia tu biasa-biasa sgt and nnt nak makan dengan cheese tu mcm muak pulak kan..so kitorang tak pernah order.

Ni masa makan yg spicy dekat IOI City Mall


You gais tahu tak sebenarnya kan, what is the best food to have at Kfry ni???
Haaaa, meh sini aku nak bongkarkan rahasianya! HAHHA acah lebih pulak dahh.
Sebenarnya yg buat aku nak sangat makan kat sini even kena beratur panjang adalah sebab TUNA RICEBALLS kfry!

Haa tengok ni!! Tuna riceballs paling sedap didunia :')
Aku tak kira lah lidah org lain cakap macam mana tapi so far aku pergi kfry dengan kawan aku bertiga, mmg ni yg masing2 kata sedap yakmattt wehhh!! First time g sana, balik je teringat2 kat Tuna Riceballs ni.. tak leh move on wehhh seriousss!! Aku tak tahu nak describe makanan ni macam mana tapi serious mmg sedap gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Rasa tuna, telur, seaweed, bawang goreng and entah apatah lagi tp sedap sangatlah cerita dia.. Klu tak percaya boleh cuba. Klu dah cuba nnt korang repeat tu GOOD LUCK lah utk next visit nak Q tu..LOL

Yg kuning tu namanya bingsoo. Aku amek yg mangga punya flavour.

Since masa first time aku pergi tu ramai sungguh yang order bingsoo ni, so for the second time kitorang order lah. Rasa dia memang sedap. Kami makan bertiga pun pulun nak kasi perabess!😂

So overall makanan kat kfry ni ok sedap-sedap. Cuma kalau ayam dia tu aku rasa banyak juga tempat lain dah buat yg macam ni so kalau semata dtg nak makan ayam better g tempat lainlah bagi aku. Cuma ayam honey mustard tu lah yg lain sikit sebab rasa dia sedap yg just nice tu. Aku boleh kata almost perfect lah rasa dia. DAN dan dan dan the best food memang TUNA riceballs dia TERRRRBAIK! Yang lain aku pun tak pernah try lagi.

Price dekat Kfry ni biasanya 1 makanan tu almost RM30 macam bingsoo, tuna riceballs etc. Yang ayam dia range RM48-RM52. Kfry ni tak seronok makan sorang dua sebab tak banyak makanan kita boleh try, min 3pax lah. The more the merrier gituu..

Ok lah, ni je yang sempat aku share. Semoga bermanfaat!
Tata!




No comments:

Post a Comment